La capitolul interior, cuvintele de
ordine sunt spaţiu şi confort. La un prin contact cu noul
model Seat Alhambra, impresia lasată odată intrat în habitaclul
este de spaţiu exedentar. După cum
spuneam, dimensional Alhambra a crescut, iar acest lucru se vede
cel mai bine la interior.
Şoferul şi pasagerul din dreapta sa sunt chiar răsfăţaţi,
distanţa pentru picioare, umeri şi cap fiind foarte mare. Iar
pentru nivelele superioare de echipare,
Alhambra vine şi cu acoperiş
panoramic, ceea ce face ca să apară un efect de şi mai
mult spaţiu. Am condus o maşină echipată cu un astfel de acoperiş
şi pot să spun că efectul este cel scontat.
Confortul pasagerilor de pe rândul al doilea este la
cote ridicate, acest lucru datorâdu-se în primul rând
spaţiului oferit. Dacă, în mod natural, constructorii acordă o
atenţie deosebită postului de conducere şi spaţiului pasagerului
din dreapta, cei de la Seat, în spiritul unui MPV, şi-au îndreptat
atenţia şi asupra rândurilor doi şi trei.
Maşina testată beneficia de cel de-al treilea rând de scaune,
care e oferit opţional. Am rămas un pic surprins de spaţiul pe
care-l au la dispoziţie pasagerii aici. Dacă la foarte multe modele
cei de pe locurile din portbagaj suferă la capitolul confort, acest
lucru nu este valabil şi pentru Alhambra, fiind suficient
spaţiu pentru cap, umeri şi chiar picioare.
Materialele şi finisajele de la bordul lui Seat Alhambra sunt în
stilul modelelor VW, rigurozitatea germană punându-şi amprenta. În
ceea ce priveşte postul de conducere, acesta este similar modelelor
din grup, ergonomia fiind unul din lucrurile pe care s-a pus
accent. De la forma butoanelor până la poziţia acestora pe planşa
de bord, noul Seat Alhambra este identic cu modelul omonim
Volkswagen Sharan. Doar sigla din mijlocul volanului ne
arată că suntem la bordul unui Seat.